Hur man applicerar nagellack

Innan jag började på Praktiska Gymnasiet och innan vi lärde oss hur man applicerar nagellack hade jag ingen aning om hur man applicerade nagellacket för att få det snyggt, när jag väl lackade mina naglar så målade jag bara som jag själv kände för med hur många drag som helst. Men det finns en viss teknik man ska tänka på, för att det ska gå lättare! 
 
Först & främst så ska man ju göra alla steg innan, bland annat pusha ner nagelbanden så att man får mer yta att jobba på, sedan ska man tänka på när man väl applicerar nagellacket att absolut försöka undvika att måla på nagelbanden. Råkar det komma utanför, fine, man kan ta bort det med remover och orange sticks osv osv, men kommer det på nagelbandet är det mycket svårare att få bort på en gång och det är verkligen inte snyggt att ha nagellack i nagelbanden. 
 
Sedan när man väl applicerar nagellacket kan man tänka på att man ska inte dra för många drag, då blir det ofta kladdigt och inte ett sånt snyggt resultat, väldigt ojämnt och så vidare. Helst av allt så ska man försöka dra tre drag. Ett på ena sidan, ett på andra och sen i mitten. Blir inte hela nageln täckt är det okej, man kan alltid lägga flera lager, fast helst bara två lager. Man ska även tänka på att lägga rätt så tunna lager åt gången så att det torkar snabbare.
 
Däremot fungerar det annars jättebra att ha naglarna under kallt vatten, trust me, I've tried! Finns även en spray som får naglarna att torka under cirkus 30 sekunder vet jag! 
Men detta var allt för mig, vi hörs snart igen!
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

nailartbysofia.blogg.se

Nagelblogg, där jag lägger ut allt ifrån nagelkonst till tips & tricks osv osv Mailadress: [email protected] för er som vill vara modell till mig samt bidra med blogginnehåll till mitt gymnasiearbete!

RSS 2.0