Hur man bygger nagelförlängning med mall

Hej! I detta inlägg tänkte jag skriva om hur man gör nagelförlängning med mall. Än så länge har jag ju bara skrivit hur man gör förlängning med tippar, och det är mall som ger ett supersnyggt resultat också och det är också det vi lär oss i skolan.
Man börjar då alltså med det man alltid gör innan man kan påbörja jobb med material. Man pushar ner nagelbanden och rengör naglarna från all smuts, filar till naglarna och buffar dom så att naglarna blir matta då materialet fäster bättre. Sedan är det dags att sätta på mallarna, en rätt så jobbig process enligt mig då dom måste sitta rätt så perfekt för att resultatet ska bli bra. När man gjort det börjar man att lägga det första gelélagret som vanligt, det som kallas bonding och sedan härdar i uv-lampan. Sedan är det dags för clear-lagret som man bygger med. Då är det viktigt att mallen sitter bra då man ska börja bygga upp nageln och få till den så kallade "högsta punkten" och skulle mallen sitta för långt ner från nageln så kommer nageln att se alldeles för böjd ut. När man lagt clear härdar man i uv-lampan igen och det kan hända att man kan behöva bygga en gång till om man inte är nöjd med resultatet och om det fortfarande inte ser helt bra och byggt ut. När man är klar med clear är det dags för det sista slutlagret som ger ett skinande resultat och som hindrar nötning på gelén. 
När man byggt så att det ser bra ut är det dags att avlägsna mallen och sedan torka av naglarna. Sedan börja fila på nageln tills inga fläckar syns och så nageln blir helmatt, då vet man att den är jämn. Skulle det mot förmodan inte gå att fila till jämnheten så kanske man måste fixa till det med lite mer gelé. 
I samband med filandet på nageln så ska man även fila till formen som kunden vill ha. 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

nailartbysofia.blogg.se

Nagelblogg, där jag lägger ut allt ifrån nagelkonst till tips & tricks osv osv Mailadress: [email protected] för er som vill vara modell till mig samt bidra med blogginnehåll till mitt gymnasiearbete!

RSS 2.0